
Žaidimo “60 sekundžių” taisyklės.
2023 m. sezonas.
1. Sezono eiga
1.1. Sezone dalyvauja komandos, išrikiuotos pagal ankstesnių sezonų rezultatus. Komandų sudėtis ir skaičius nustatomi prieš sezoną ir, atsižvelgus į tam tikras objektyvias priežastis, gali būti koreguojami.
1.2. Sezono pavasario, vasaros, rudenio ir žiemos seriją sudaro 3 žaidimai ir finalas.
1.3. Sezono tvarkaraštis sudaromas bendru komandų sutarimu.
1.4. Žaidimą laimėjusi komanda pakyla į pirmąją komandų reitingo vietą, o pralaimėjusi nusileidžia į paskutinę. Jei tam tikroje serijoje pralaimėjimus patiria visos trys žaidusios komandos, serijos finale žaidžia tuo metu reitinge pirmoji esanti komanda.
1.5. Sezono pabaigoje organizuojamas superfinalas, kuriame išrenkama geriausia sezono komanda ir pavieniai žaidėjai skirtingose kategorijose (pavyzdžiui, ekspertas, kapitonas ir pan.).
2. Žaidimo žetonai ir jų vertė
2.1. Sezono pradžioje kiekvienai iš dalyvaujančių komandų įteikiama po 20 juodos spalvos “60 sekundžių” žetonų, skirtų naudoti sezono žaidimų metu.
2.2. Žetonai galioja viso sezono metu ir išlaiko savo vertę.
2.3. Vieno juodo “60 sekundžių” žetono vertė – 1 taškas.
2.4. Žaidimo metu komandos tikslas – pelnyti žetonus už teisingus atsakymus į pateiktus klausimus ir laimėti žaidimą, surinkus 6 taškus.
2.5. Juodus žetonus galima uždirbti teisingai atsakius į einamojo raundo klausimą, sėkmingai įveikus orakulo raundą arba išmainius aukštesnės prabos žetonus į juodus.
2.6. Komandai pritrūkus juodų žetonų, ribotą jų kiekį galima įsigyti “60 sekundžių” kasoje (dėmesio – paslauga mokama).
2.7. Priešingu atveju (pavyzdžiui, esant neužbaigtam žaidimui) fiksuojamas techninis komandos pralaimėjimas 0:6, o komandai atitenka paskutinė einamojo sezono reitingo vieta.
3. Žaidimo pradžia, raundai, eiga
3.1. Žaidimo pradžioje komandos kapitonas savo nuožiūra gali išdalinti visus ar dalį juodų “60 sekundžių” žetonų vienam, keliems ar visiems komandos žaidėjams.
3.2. Vieno žaidimo klausimo kaina – 1 žetonas. Jei žetoną sumoka komandos kapitonas, atsakinėti į klausimą gali bet kuris komandos narys. Jei už klausimą sumoka konkretus žaidėjas, tik ji/jis gali atsakinėti į klausimą.
3.3. Jei komanda į klausimą atsako teisingai po laiko, skirto klausimo aptarimui, žetonas grąžinamas komandos nariui, atsakinėjusiam į klausimą.
3.4. Jei komanda į klausimą atsako teisingai iki paskelbus laiką, skirtą klausimo aptarimui, komandos nariui, pateikusiam teisingą atsakymą skiriami 2 juodi žetonai.
3.5. Jei komanda į klausimą atsako neteisingai, žetonas negrąžinamas.
3.6. Jei komandai pritrūksta laiko klausimo aptarimui, galima paprašyti papildomo laiko. Kiekvieno tokio prašymo kaina – 1 žetonas.
3.7. Žaidimas įprastai žaidžiamas sukant juodą rodyklę, tačiau jei komanda žaidimo metu pralaiminėja, vieną kartą per žaidimą galima paprašyti “Baltosios rodyklės”.
3.7.1. Šiuo atveju įprasta juoda žaidimo rodyklė pakeičiama balta, o komandos kapitonas ją nukreipia į bet kurį klausimą, kurį komanda norėtų sužaisti.
3.7.2. Prašymo kaina – 1 juodas “60 sekundžių” žetonas.
3.7.3. Po sužaisto klausimo balta rodyklė pakeičiama įprasta juoda.
3.8. Jei komanda surenka 6 taškus ir laimi žaidimą, geriausiu išrinktam komandos nariui įteikiamas specialus baltas “eksperto” žetonas. Šį žetoną bet kuriuo metu galima išsikeisti į 2 paprastus juodus “60 sekundžių” žetonus, arba saugoti iki sezono pabaigos, kai renkami geriausi metų žaidėjai.
4. Specialūs raundai
4.1. Jei žaidimo metu išpuola klausimas “Solo”, jį prie stalo žaidžia tik tie komandos nariai, kurie turi žetonų. Kiti komandos nariai šiam klausimui pasitraukia nuo žaidimo stalo ir grįžti prie jo gali tik kitam klausimui.
4.2. Jei žaidimo metu išpuola klausimas “Velnio tuzinas”, jį prie stalo žaidžia tik tie komandos nariai, kurie turi žetonų. Kiti komandos nariai šiam klausimui pasitraukia nuo žaidimo stalo ir grįžti prie jo gali tik kitam klausimui. Jei komanda į klausimą atsako teisingai, komandos nariui, pateikusiam teisingą atsakymą skiriami 2 žetonai.
4.3. Komanda, žaidime surinkusi 5 taškus, gauna raudoną “Jokerio” žetoną ir įgyja teisę žaisti “Orakulo” raundą.
4.3.1. Raudoną žetoną galima panaudoti bet kuriam klausimui iki žaidimo pabaigos.
4.3.2. “Orakulo” raundo metu raudonas žetonas dedamas ant vieno iš laukelių su dar nesužaistais klausimais. Jei atspėjama, komandai papildomai skiriami 5 juodi žetonai.
4.3.3. Panaudojus raudoną žetoną, tame žaidime jis netenka galios.
4.3.4. Nespėjus panaudoti “Jokerio” žetono iki žaidimo pabaigos, jis nustoja galioti, ir negali būti perkeliamas į kitus žaidimus ar perleidžiamas kitoms komandoms.
4.4. Klausimai į žaidimą priimami ir iš komandų narių, ir iš žaidimo žiūrovų. Šie klausimai žaidžiami sektoriuje “Svečias”. Jei komanda neatsako į žaidimo svečio klausimą, svečiui atitenka baltas “Autoritetų grėsmės” žetonas.